• Pradžia
  • >
  • Transeuropinio tinklo kelio E67 (VIA BALTICA) plėtra. Ruožo nuo Lietuvos–Latvijos sienos iki Panevėžio plėtra. Sutartis Nr. 2

Transeuropinio tinklo kelio E67 (VIA BALTICA) plėtra. Ruožo nuo Lietuvos–Latvijos sienos iki Panevėžio plėtra. Sutartis Nr. 2

2017 11 20

Pasirašyta sutaris 2017-11-20

2017 m. lapkričio 20 d. tarp Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos ir AB „Panevėžio keliai“ buvo pasirašyta pirkimo sutartis „Transeuropinio tinklo kelio E67 (VIA BALTICA) plėtra. Ruožo nuo Lietuvos–Latvijos sienos iki Panevėžio plėtra. Sutartis Nr. 2“ darbams atlikti. Pagal šią sutartį per 9 mėn. nuo jos įsigaliojimo datos (į šį laikotarpį neįskaitomas darbų atlikimo sustabdymo laikotarpis, kuris prasideda gruodžio 15 d. ir baigiasi kitų metų kovo 15 d.) numatyta atlikti šiuos darbus:
rekonstruoti 11,53 km kelio A17 Panevėžio aplinkkelio ruožą nuo 10,53 iki 22,06 km, įrengiant papildomą reversinę eismo juostą (2+1);
įrengti apjungiamuosius kelius;
rekonstruoti viaduką per kelią A9 Panevėžys–Šiauliai (11,06 km), tunelinį viaduką (12,12 km) ir viaduką per geležinkelį (12,43 km);
rekonstruoti tiltus per Nevėžio upę (11,78 km) ir per Lėvenį (19,26 km);
įrengti tunelinį pravažiavimą (19,59 km);
rekonstruoti inžinerinius tinklus;
įrengti apšvietimą;
suprojektuoti ir įrengti tunelinius pravažiavimus 12,85 ir 16,14 km ir pėsčiųjų-dviračių taką;
suprojektuoti ir įrengti greičio valdymo ir įspėjimo sistemas visame kelio A17 Panevėžio aplinkkelio ruože nuo 0,00 iki 22,06 km (25 vietose numatoma įrengti kintamos informacijos ženklus).

2+1 kategorijos kelias, tai specifinis kelio profilis, kurį sudaro 3 eismo juostos: 2 eismo juostos viena važiavimo kryptimi ir 1 eismo juosta kita: kas keli kilometrai tos pačios krypties juostų skaičius kinta iš vienos į dvi ir atvirkščiai. Priešpriešiniai transporto srautai yra atskiriami kelio atitvarais, taip eliminuojant vienus pavojingiausių priešpriešinius susidūrimus. Tokio tipo kelyje taip pat sudaromos optimalios lėtesnio transporto lenkimo sąlygos. Vertinant užsienio šalių patirtį, nustatyta, kad įrengus 2+1 kelią, eismo įvykių (kurių metu žūsta žmonės) skaičius sumažėja apie 35–40 %.

2+1 tipo kelias sudaro artimas greitkeliui eismo sąlygas kelyje (didėja keliu pravažiuojančių transporto priemonių komfortinės eismo sąlygos, pasiekiamas didesnis važiavimo greičio tolygumas, užtikrinamas didesnis vidutinis važiavimo greitis kelyje), tačiau rengiamas tais atvejais, kai eismo intensyvumas kelyje nėra toks didelis, kad būtų tiesiama automagistralė.

Viešasis darbų pirkimas buvo paskelbtas 2016 m. liepos 2 d. Iki nustatyto elektroninių pasiūlymų pateikimo termino pabaigos, t. y. iki 2017 m. liepos 24 d., buvo gauti 4 pasiūlymai, kuriuos pateikė šie dalyviai: SIA „Binders“, AB „Panevėžio keliai“, ūkio subjektų grupė AB „Kauno tiltai“, UAB „Alkesta“ ir UAB „Grunsta“ ir ūkio subjektų grupė AB „Eurovia Lietuva“, UAB „Lemminkainen Lietuva“, UAB „Fegda“, TS UAB „Tilsta“, AS „Latvijas tilti“ ir Eurovia CS, a.s.

Sutarties darbai bus finansuojami Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) ir Lietuvos biudžeto lėšomis. Planuojama darbų vertė – 30 430 614,76 Eur (su PVM).