• Pradžia
  • >
  • Transeuropinio tinklo kelio E67 (VIA BALTICA) plėtra. Ruožo nuo Lietuvos–Latvijos sienos iki Panevėžio plėtra. Sutartis Nr. 1

Transeuropinio tinklo kelio E67 (VIA BALTICA) plėtra. Ruožo nuo Lietuvos–Latvijos sienos iki Panevėžio plėtra. Sutartis Nr. 1

2017 03 27

Europos infrastruktūros tinklų priemonė

2017 m. kovo 27 d. su AB „Panevėžio keliai“ pasirašyta sutartis darbams pagal projektą „Transeuropinio tinklo kelio E67 (VIA BALTICA) plėtra. Ruožo nuo Lietuvos–Latvijos sienos iki Panevėžio plėtra. Sutartis Nr. 1“ atlikti. Pagal sutartį per 12 mėn. nuo jos įsigaliojimo datos numatyta atlikti šiuos darbus:

  • rekonstruoti 10,53 km kelio A17 Panevėžio aplinkkelio ruožą nuo 0,00 iki 10,53 km, įrengiant papildomą reversinę eismo juostą (2+1);
  • įrengti apjungiamuosius kelius;
  • rekonstruoti inžinerinius tinklus;
  • rekonstruoti dvi daudas;
  • suprojektuoti ir įrengti tunelinį pravažiavimą ir pėsčiųjų-dviračių taką.

2+1 kategorijos kelias, tai specifinis kelio profilis, kurį sudaro 3 eismo juostos: 2 eismo juostos viena važiavimo kryptimi ir 1 eismo juosta kita: kas keli kilometrai tos pačios krypties juostų skaičius kinta iš vienos į dvi ir atvirkščiai.
2+1 tipo kelias sudaro artimas greitkeliui eismo sąlygas kelyje (didėja keliu pravažiuojančių transporto priemonių komfortinės eismo sąlygos, pasiekiamas didesnis važiavimo greičio tolygumas, užtikrinamas didesnis vidutinis važiavimo greitis kelyje. Rengiamas tais atvejais, kai eismo intensyvumas kelyje nėra toks didelis, kad reiktų nutiesti automagistralę.

Bene didžiausiu 2+1 kelio pranašumu yra tai, kad šiame kelyje yra atskiriami priešpriešiniai transporto srautai, taip eliminuojant vienus pavojingiausių – priešpriešinius susidūrimus. Tokio tipo kelyje taip pat sudaromos optimalios lėtesnio transporto aplenkimo sąlygos. Vertinant užsienio šalių patirtį nustatyta, kad įrengus 2+1 kelią eismo įvykių su žūtimis sumažėja apie 35-40 %. Tai bus pirmasis toks kelio ruožas Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinkle.

Viešajame pirkime, kuris buvo paskelbtas 2016 m. liepos 2 d., o vokų su pasiūlymais (A dalis) atplėšimas įvyko rugsėjo 1 d., dalyvavo 5 dalyviai: Ūkio subjektų grupė UAB „Kauno keliai“ ir AS „Latvijas Tilti“, SIA „Binders“, AB „Panevėžio keliai“, Ūkio subjektų grupė AB „Eurovia Lietuva“, UAB „Fegda“, UAB „Lemminkainen Lietuva“ ir UAB „Tilsta“, AB „Kauno tiltai“.

Darbai bus finansuojami Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) ir Lietuvos biudžeto lėšomis. Planuojama darbų vertė – 14 197 082,08 Eur (su PVM).