• Pradžia
  • >
  • Projektas Nr. 06.1.1-TID-V-501-01-0008 „Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) rekonstravimas. Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcija. III etapas“

Projektas Nr. 06.1.1-TID-V-501-01-0008 „Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) rekonstravimas. Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcija. III etapas“

2021 11 08

Projektas finansuotas iš Sanglaudos fondo

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir Transporto investicijų direkcija 2017 m. balandžio 13 d. pasirašė projekto Nr. 06.1.1-TID-V-501-01-0008 „Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) rekonstravimas. Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcija. III etapas“ sutartį. Šioje sutartyje projekto finansavimui buvo skirti iki 2 576 378,48 Eur Europos Sąjungos struktūrinių fondų (Sanglaudos) lėšų.

Transeuropinio transporto tinklo TEN-T kelias E85 per Lietuvos teritoriją eina magistraliniais keliais A15 Vilnius–Lyda ir A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Kelias A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda sudaro didžiąją IXB transporto koridoriaus dalį ir yra svarbiausia šalies transporto arterija tarp rytų ir vakarų, todėl kelias turi būti nuolatos tobulinamas, gerinami jo techniniai, eismo saugos ir aplinkosaugos parametrai. Nagrinėjamas kelio A1 ruožas nuo 16,26 iki 17,94 km eina per Grigiškių gyvenvietę, juo važiuoja dideli transporto srautai iš Grigiškių ir kitų aplinkinių gyvenviečių į Vilnių, vyksta intensyvus pėsčiųjų ir dviračių eismas, yra intensyvūs tarptautinio tranzito srautai. Magistralinio kelio A1 ruože dėl spartaus transporto srauto augimo bei kelio ir jo aplinkos plėtros yra susiformavę infrastruktūros trūkumai, dėl kurių buvo neužtikrinamas sklandus ir saugus keleivių ir krovinių judumas, vietiniam transportui buvo apribotos tiesioginio susisiekimo galimybės tarp skirtingų magistralinio kelio pusių. Grigiškių transporto mazge esant sudėtingoms eismo sąlygoms susidarydavo daug konfliktinių situacijų, buvo padidėjusi eismo įvykių rizika ir transporto srauto gaištis. Tai tiesiogiai darė įtaką eismo kokybės lygiui, kuris neatitinko transeuropinio tinklo keliams keliamų reikalavimų. Siekiant užtikrinti sklandžias ir saugias eismo sąlygas, buvo būtina atlikti kelio A1 (E85) ruožo per Grigiškes rekonstravimą.

2016 m. lapkričio 8 d. su AB „Panevėžio keliai“, ūkio subjektų grupės (AB „Panevėžio keliai“, UAB „Aukštaitijos traktas“, UAB „Ukmergės keliai“ ir UAB „Sostinės gatvės“) atsakinga partnere, pasirašyta darbų sutartis.

Sutarties vertė – 10 490 340,23 Eur, iš jų Europos Sąjungos lėšų – 2 342 162,26 Eur.

Darbai atlikti iki 2018 m. sausio 19 d.

Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcijos III etapo metu pastatytas 1-ojo jungiamojo kelio ruožas (lygiagrečiai su magistraliniu keliu) Grigiškėse, Vilniaus miesto teritorijoje, rekonstruota požemines pėsčiųjų perėja, pastatyta triukšmą slopinančių sienučių sistema,  rekonstruotas tiltas per Vokės upę ir naujai pastatytas tiltas per Vokės tvenkinį, nugriautas prekybos paviljonas, įrengtos eismo saugumo priemonės, lietaus vandens nuleidimo sistema, rekonstruoti inžineriniai tinklai.

Projekto naudą sudaro laiko sutaupymas ir nelaimingų atsitikimų sumažėjimas.

Įgyvendinus projektą, modernizuota transeuropinio tinklo kelio E85 (A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda) ties Grigiškėmis esanti infrastruktūra, kuri užtikrins Lietuvos automobilių kelių tinklo integraciją į ES šalių transporto sistemas, geriau patenkins augančius visuomenės mobilumo poreikius, skatins verslo plėtrą bei turizmą šalyje, didins ekonomikos konkurencingumą.

Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo poreikis nustatytas ne tik ES teisės aktuose, bet ir Valstybinėje saugaus eismo plėtros 2011–2017 m. programoje (2011); Nacionalinėje susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programoje (2013), 2015–2020 m. Lietuvos Respublikos valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros programoje (2015).

Finansinės analizės rezultatai pagrindžia, kad projektas negeneruoja jokių tiesioginių pajamų ir duoda socialinę naudą visuomenei.

Įgyvendintas projektas pagerino TEN-T kelių infrastruktūrą Lietuvos teritorijoje bei sukėlė šį ilgalaikį poveikį: sudarytos palankios sąlygos tranzitiniam bei vietiniam eismui, pagerėjo saugaus eismo sąlygos, sumažėjo nelaimingų atsitikimų skaičius, sutrumpėjo kelionės laikas.

Projektas „Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) rekonstravimas. Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcija. III etapas“ įgyvendintas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.1.1-TID-V-501 priemonę „TEN-T kelių tinklo techninių parametrų gerinimas ir pralaidumo didinimas“.