• Pradžia
  • >
  • Projektas Nr. 06.1.1-TID-V-501-01-0004 „Transeuropinio tinklo kelio E262 (Kaunas–Zarasai–Daugpilis) plėtra. Dangos rekonstravimo III etapas.“

Projektas Nr. 06.1.1-TID-V-501-01-0004 „Transeuropinio tinklo kelio E262 (Kaunas–Zarasai–Daugpilis) plėtra. Dangos rekonstravimo III etapas.“

2021 11 08

Projektas finansuotas iš Sanglaudos fondo

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir Transporto investicijų direkcija 2016 m. liepos 15 d. pasirašė projekto Nr. 06.1.1-TID-V-501-01-0004 „Transeuropinio tinklo kelio E262 (Kaunas–Zarasai–Daugpilis) plėtra. Dangos rekonstravimo III etapas“ sutartį. Šioje sutartyje projekto finansavimui buvo numatyta skirti iki 33 157 506 Eur Europos Sąjungos struktūrinių fondų (Sanglaudos fondo) lėšų.

Transeuropinio tinklo kelias E262 (Kaunas–Utena–Daugpilis–Rėzeknė–Ostravas) Lietuvoje prasideda Kaune, per Ukmergę ir Uteną veda link Latvijos pasienio, Latvijoje per Daugpilį ir Rėzeknę veda tolyn į Rusijos Federaciją (Ostravą). Todėl labai svarbu rekonstruoti kelią, kad tranzitinio transporto priemonių eismas būtų patogus ir saugus. Būtina didinti kelio dangos konstrukcijos stiprumą maksimaliai leistinai apkrovai bei įgyvendinti saugaus eismo ir aplinkosaugos priemones. Įgyvendinus projektą „Transeuropinio tinklo kelio E262 (Kaunas–Zarasai–Daugpilis) plėtra. Dangos rekonstravimo III etapas“ valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis buvo rekonstruota 26,696 km kelio, t. y.  ruožai 142,00–150,10 km, 163,00–179,00 km ir 182,80–185,40 km, įdiegiant juose saugaus eismo ir aplinkosaugos priemones. Numatyti rekonstruoti ruožai neatitiko TEN-T keliams keliamų reikalavimų, neužtikrino saugių ir patogių automobilių eismo sąlygų, atitinkančių eismo intensyvumo lygį, kelio reikšmę ir tarptautinius standartus, todėl buvo sukeliami nepatogumai, skaičiuojami nuostoliai tiek vietiniams, tiek tarptautiniams krovinių vežėjams. Apskaičiuota, kad rekonstruotuose ruožuose 2017 m. sugaištas kelionių TEN-T automobilių keliais laikas sumažės nuo 0,321 iki 0,315 mln. val.

Besikeičiančios darbo rinkos tendencijos rodo, kad didžioji darbo vietų dalis kuriama rajonų centruose ar didesniuose miestuose, todėl labai svarbu, kad gyvenviečių, kaimų gyventojai turėtų patogų susisiekimą, kuris leistų jiems efektyviau vykdyti darbo paieškas arba patogiau nuvykti į jau turimą darbo vietą (Utenoje ar aplinkiniuose miesteliuose). Šalia rekonstruotų ruožų yra nemažai gyvenviečių ir kaimų, kurie priklauso Zarasų rajonui, todėl rekonstravus kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruožus akivaizdžiai pagerėjo kaimiškųjų vietovių gyventojų susisiekimas su rajono centru bei jame esančiomis pagrindinėmis aptarnaujančiomis institucijomis.

Projekto rezultatai naudingi ne tik aplinkiniuose miestuose ir kaimuose gyvenantiems žmonėms, bet ir tranzitiniam transportui, vykstančiam Kauno ar Daugpilio kryptimi.

Projektas „Transeuropinio tinklo kelio E262 (Kaunas–Zarasai–Daugpilis) plėtra. Dangos rekonstravimo III etapas“ įgyvendintas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.1.1-TID-V-501 priemonę „TEN-T kelių tinklo techninių parametrų gerinimas ir pralaidumo didinimas“.