• Pradžia
  • >
  • Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu netrukus prasidės vieno didžiausių apimtimi Via Baltica ruožo rekonstrukcija

Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu netrukus prasidės vieno didžiausių apimtimi Via Baltica ruožo rekonstrukcija

2023 06 02

Netrukus prasidės ilgiausios „Via Baltica“ ruožo nuo magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 58,62 iki 72,50 km rekonstravimas. Statybos darbus planuojama pabaigti iki kitų metų pabaigos. Projekto vertė – apie 223,6 mln. eurų.

Ruožas bus pertvarkytas į keturias eismo juostas, įrengtos ir rekonstruotos esamos dviejų lygių sankryžos ir sankirtos, tuneliniai pravažiavimai, tiltai ir kiti elementai. Pagal projektą numatyta įrengti apie 45 km jungiamųjų kelių. Apsaugant gyvenamąsias teritorijas nuo triukšmo ir kitos taršos bus įrengta apie 8 km triukšmo užtvarų. Be to, ties Via Baltica ir Marijampolės–Kybartų kelio sankryžos bus įrengta apie 11 ha patogi ir moderni automobilių stovėjimo aikštelę, kurioje bus atskiros zonos krovininiam, lengvajam transportui, elektromobiliams, sukurta reikiama poilsio infrastruktūra.

Pasak AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktoriaus Aivaro Vilkelio, rengiant projektą didelis dėmesys buvo skirtas kuo sklandesniam eismo organizavimui ties Marijampolės miestu, kad projekto įgyvendinimo metu tiek Marijampolės gyventojai, tiek Via Baltica naudotojai pajustų kuo mažiau trukdžių.

Rekonstravus Via Baltica ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, kelias ne tik atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus, bet ir prisidės prie šalia esančių savivaldybių ekonominio augimo, verslo vystymo. Atliepiant verslo poreikius, įgyvendinant projektą bus įrengtas patekimas į Marijampolės LEZ teritoriją.

„Šis projektas vienas gerųjų Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir vietos savivaldos bendradarbiavimo pavyzdžių: projektuojant ruožą ir derinant projektinius sprendinius vietos savivalda buvo labai aktyvi ir teikė visokeriopą pagalbą“, – kalbėjo A. Vilkelis.

Šiuo metu taip pat vyksta dviejų ruožų rekonstravimas „Via Baltica“ A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai nuo 72,50 iki 85 km. Darbus abiejuose ruožuose planuojama baigti šiais metais. Planuojama, kad ketvirtojo šios magistralės ruožo nuo 85 km iki 97,06 km rangos darbų pirkimas bus paskelbtas šiais metais.

2019 m. pabaigoje, Vyriausybei patvirtinus „Via Baltica“ (kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km) ruožo rekonstravimo specialųjį planą, pradėtos žemės paėmimo procedūros ir projektavimo darbai. Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gruodžio mėn.

Via Baltica nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos yra vienas intensyviausių eismo ruožų Lietuvoje. Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas šiame 40 km ruože siekia iki 14 tūkst. automobilių per parą, iš jų net apie pusę sudaro krovininis transportas.