• Pradžia
  • >
  • Kelių direkcija kviečia prisidėti prie kelių priežiūros vadovo atnaujinimo

Kelių direkcija kviečia prisidėti prie kelių priežiūros vadovo atnaujinimo

2022 03 01

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) parengė nuolatinės automobilių kelių priežiūros vadovo naujos redakcijos projektą (Kelių priežiūros vadovo „Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvai KPV PN 22“ (toliau – Vadovas). Pagal šį dokumentą yra vykdoma valstybinės reikšmės kelių nuolatinė priežiūra (kelių valymas ir barstymas, šienavimas, švaros palaikymas, operatyviniai kelių tvarkymo darbai, kai reaguoti reikia per 24 val.).

Su valstybinės reikšmės kelių nuolatinės priežiūros projektu Kelių direkcijos tinklapyje kviečiami susipažinti tiek fiziniai, tiek ir juridiniai asmenys, atliekantys nuolatinę priežiūrą valstybinės reikšmės keliuose ir gatvėse. Pasiūlymų projektui laukiama iki š. m. kovo 18 d. el. paštu . Gauti pasiūlymai ir pastebėjimai bus įvertinti rengiant galutinę dokumento redakciją. Atnaujintas automobilių kelių nuolatinės priežiūros vadovas bus paskelbtas Kelių direkcijos tinklapyje.

Anot Kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, siekiama, kad kelių priežiūros procesas valstybinės reikšmės keliuose vyktų kuo operatyviau ir efektyviau.

Šiuo metu galiojantis automobilių kelių nuolatinės priežiūros vadovas buvo parengtas 2019 m. Prieš kelis metus rengtas dokumentas buvo kokybiškai naujas šuolis – parengtas vadovaujantis užsienio šalių dokumentų pagrindu. Šiuo metu automobilių kelių nuolatinės priežiūros vadovas atnaujinamas įvertinus praktinį jo pritaikomumą, atsižvelgus į Lietuvos specifiką, tačiau tuo pačiu išlaikant ir tarptautines praktikas, atitinkančias normas. Atliekamais pakeitimais siekiama suvienodinti galiojančias normas, aiškiau jas apibrėžiant ir atsisakant galimų jų interpretacijų, užtikrinant, kad normatyviniai techniniai dokumentai būtų aiškūs ir suprantami visiems kelių priežiūros sektoriaus dalyviams.

Vadove nustatyti nuolatinės priežiūros reikalavimai pagal penkis kelių priežiūros lygius, kurie diferencijuojami pagal vidutinį metinį paros eismo intensyvumą, sunkaus transporto vidutinį metinį paros eismo intensyvumą, maksimalų leistiną važiavimo greitį, kelio funkcinę paskirtį ir kelio važiuojamosios dangos tipą.